Elite Polska
TRENING NA CZCZO – HIT czy KIT?
MotywacjaTrening
| Aleksandra Chołody
TRENING NA CZCZO – HIT czy KIT?

Jako osoba aktywna od zawsze, próbowałam już różnych opcji.Treningu na czczo.Treningu na tzw. Kawie kuloodpornej.Treningu po koktajlu.Treningu po zwykłym śniadaniu i po białkowo-tłuszczowym. Która opcja jest najlepsza?Zależy… Zależy od rodzaju treningu:– trening typu cardio (spacer, slow jogging, rower, basen, orbitrek) – śmiało możesz robić na czczo, bo organizm czerpie energię przy tego typu aktywnościach w […]

Jako osoba aktywna od zawsze, próbowałam już różnych opcji.
Treningu na czczo.
Treningu na tzw. Kawie kuloodpornej.
Treningu po koktajlu.
Treningu po zwykłym śniadaniu i po białkowo-tłuszczowym.

Która opcja jest najlepsza?
Zależy…

Zależy od rodzaju treningu:
– trening typu cardio (spacer, slow jogging, rower, basen, orbitrek) – śmiało możesz robić na czczo, bo organizm czerpie energię przy tego typu aktywnościach w dużej mierze z kwasów tłuszczowych
*jeżeli zależy Ci na zgubieniu kilku nadprogramowych kilogramów, to pij rano czarną kawę i osobno wypij jedną porcję aminokwasów (bcaa 2:1) i weź 2000 mg witaminy C!

– trening siłowy lub wytrzymałościowy (w tym interwał) – tu warto jednak coś przekąsić przed, np. koktajl owocowy lub nawet pełnowartościowe śniadanie (w zależności od stopnia intensywności); przy tej formie aktywności, organizm czerpie energię przede wszystkim z glukozy, a jej rezerwy (w postaci glikogenu mięśniowego i wątrobowego) dość szybko się kończą i wtedy następuje tzw. odcięcie (czyli możesz zasłabnąć a nawet zemdleć)

Pamiętaj jednak, że to bardzo indywidualna sprawa. Ja czuję się świetnie podczas porannego cardio, kiedy jestem na czczo. Nie znaczy to, że u Ciebie też tak będzie. Spróbuj, ale nie rób niczego wbrew temu, co podpowiada Ci organizm.

No i…jeżeli wybierzesz trening na czczo, koniecznie zjedz po nim śniadanie.
A Ty, wolisz ćwiczyć na czczo, czy po śniadaniu?

Autor: Aleksandra Chołody